Na een eerste Small Deal in 2019 heeft Heatsail een volgende stap genomen om verdere wereldwijde expansie te realiseren. Samen met een financial investor die een groot aandeel in de onderneming heeft verworven, een aantal kleinere private investeerders en nieuw key management wensen Luc en Philip de onderneming verder te laten groeien.
De nieuwe aandeelhouders wensen enerzijds de organisatie verder te professionaliseren door het management kader te verbreden. Dit biedt Luc en Philip de mogelijkheid om zich terug meer te focussen op hun persoonlijke competenties. Anderzijds wensen de aandeelhouders een diepere penetratie in het buitenland te realiseren, waarbij de VS de belangrijkste markt zal vertegenwoordigen. Het netwerk van de private investor, alsook het medeaandeelhouder worden van de verkoopverantwoordelijke van de VS, zullen hier toegevoegde waarde creëren.
In 2012 is Heatsail opgericht door Luc en Philip en in 2014 werd de eerste Dome verkocht. Heatsail ontwikkelt, produceert en verkoopt unieke, high-end outdoor design producten. Ieder product combineert design, verwarming en verlichting met als doel het comfort van iedere buitenruimte te optimaliseren.
Nu, 7 jaar na de eerste verkoop, heeft het bedrijf met 15 werknemers, 16 agenten en 183 partners in 2021 een omzet van nagenoeg 7,5 miljoen euro en een EBITDA van meer dan 3 miljoen euro gerealiseerd en zijn er meer dan 4.000 stuks verkocht. Het is de ambitie van de aandeelhouders om de volgende 2 tot 3 jaar te verdrievoudigen.
SDM-Valorum begeleidde deze transactie van A tot Z.